menu
Beta Motor
Fabian
09/15/2023
Trialová EVOluce MY24

Závodní sezóna 2023 se chýlí ke konci a Beta Factory Trial Team je odhodlán dosáhnout se svými jezdci co nejlepších výsledků: jako Matteo Grattarola, který po svém návratu do Betateamu prokazuje své schopnosti v nejvyšší třídě.

 

Osvědčený technický balíček, který poskytl výrobce z italského Rignano sull'Arno svým jezdcům a všem nadšencům značky, která v průběhu času zaznamenala pokroky díky zpětné vazbě od Factory jezdců, potvrdila jako vítěz a se vrací na trh s přidáním nového funkčního prvku – elektronického klíče. Beta proto uvádí na trh EVO My 2024 s originálním grafickým vzhledem a s rafinovaným estetickým dopadem, díky kterému je tento nový model jak uvážlivě závodní, tak elegantní. Šikovné použití červené, v tomto případě použité pro zvýraznění šedého základu namísto primárního prvku, povyšuje vzhled motocyklu a vyzdvihuje původní estetiku. Frézovaná hliníková kyvná vidlice a rám zdůrazňují pevné spojení motocyklu se závoděním, kde jsou materiály čisté a vše je navrženo pro maximální výkon. Díky inovacím představeným v předchozím modelovém roce, díky nimž řada EVO stojí na vrcholu trialového sektoru, jsou všechny nedávné přírůstky do motocyklu potvrzeny i pro rok 2024, avšak s aktualizacemi estetického dopadu s novou grafikou. Hlavní novinkou z hlediska výbavy je zavedení elektronického klíče (trhačky), který hraje dvojí roli a kombinuje tradiční pasivní ochranu motocyklu a bezpečnostní funkci pro jezdce tradičně reprezentovanou přepínačem Kill-Switch s inovativní funkcí ochrany proti krádeži. Řada EVO je jednou z nejrozsáhlejších v této třídě a nadále nabízí celkem šest různých modelů, z nichž každý má svůj vlastní charakter a je schopen vyhovět potřebám všech jezdců, čímž zvyšuje potenciál a úroveň požitku, kterou každý zažije.

 

Novinky pro MY24:

Elektronický klíč: toto nové elektronické zařízení je držitelem exkluzivního evropského patentu uděleného společnosti Betamotor (EP3064405B1) a poskytuje funkci ochrany proti krádeži a zároveň chrání motocykl a jeho jezdce. Elektronický klíč je dvoudílná součást: jedna část zůstává připevněna k řídítkům motocyklu, zatímco druhá je magnetická (jezdec jej nosí se šňůrkou kolem zápěstí), který zastaví motor motocyklu v případě, že dojde k odpojení. Na rozdíl od normálního Kill-Switche však nový elektronický klíč obsahuje také funkci ochrany proti krádeži, která zabraňuje nastartování motocyklu při odpojení, a to díky kódování, které jedinečně spojuje motocykl s klíčem a chrání tak před krádeží, když je ponecháte motocykl bez dozoru. Větší ochrana pro motocykl a jezdce v jediném řešení, které je výhradně patentováno společností Betamotor; poprvé jako standardní výbava.

Evo MY24 si také zachovává všechny nedávné přírůstky v různých obsazích motorů, které potvrzují funkčnost osvědčeného technického balíčku, konkrétněji:

Přepracovaná maska chladiče: stejně jako optimalizace proudění vzduchu se také může pochlubit větším ochranným povrchem v oblasti uzávěru a tělesa chladiče, aby se zabránilo poškození těchto součástí při nárazech do větví, kamenů nebo v případě pádu.

Víko nádrže: tvar obepíná rám a umožňuje zakrytí všech vedení kabelů pro čistý a uspořádaný vzhled. Uvnitř je také umístěn přepínač mapování. Opravdu stojí za to připomenout, že EVO nabízí výběr ze dvou různých map motoru, které si jezdec může vybrat pomocí jednoduchého tlačítka na krytu nádrže. Díky tomuto umístění je tlačítko snadno dosažitelné a zároveň nabízí ochranu proti nárazům a neúmyslnému ovládání, zatímco LED indikátor umožňuje jezdci okamžitě identifikovat, která mapa je právě používána.

Zadní tlumič: tlumič EVO má všechny potřebné možnosti úprav, které jezdec potřebuje k přizpůsobení motocyklu, aby lépe identifikoval ideální nastavení. S implementovaným nejnovějším evolučním krokem je tlumič výrazně vylepšen, pokud jde o jeho progresivitu, odezvu a tlumení.

 

Inovace představené u dvoudobých modelů s největším zdvihovým objemem (250/300) také zahrnují:

Klikový hřídel a ojnice se zmenšeným zdvihem pro kulatější dodávku a zlepšenou dynamiku motocyklu.

Válec a hlava: přepracované časování a spalovací komora, poskytující zlepšený točivý moment při nízkých otáčkách, při zachování výkonu motoru ve vyšších otáčkách.

Mapa motoru: optimalizována tak, aby byly komponenty využity co nejlepším způsobem a využilo se výkonu a poslušnosti motoru.

Výfukové potrubí: byla instalována ochrana potrubí, aby se zabránilo jakémukoli přehřátí a aby bylo potrubí chráněno před nárazy. Kromě funkčnosti to doplňuje celkový vzhled motocyklu (také na 125 2T)



arrow_upward