menu
Beta Motor
Fabian
10/09/2023
Dvojnásobná zábava aneb RR RACING MY24

Dvojnásobná zábava

Je možné zlepšit rám, odpružení a výkon vítězné motorky mistrovství světa? Není to snadné, když jde o motocykly Steva Holcomba nebo Brada Freemana, ale technici Betamotor mají rádi výzvy, a tak došlo ke dvěma zásadním inovacím u modelů Racing 2024, zdvojnásobuje jízdní vlastnosti, výkon a zábavu! Vlajková loď Boty závodní motocykl dvoutaktní RR Racing 300, je nyní vybaven novým motorem s dvěmi zapalovacími svíčkami a většina z řady RR Racing obdrží nový rám (kromě 125 a 200). Ale to není všechno, protože dvoutaktní 125 dostává také zcela přepracovaný motor. Zaokrouhlený balíček obsahuje novou grafiku a komponenty na vysoké úrovni připravené na závody. Motocykly RR Racing představují závodní verze modelů Enduro RR, a proto se od nich liší sérií úprav motoru, zavěšení, rámu a vybavení a jsou tak ideální pro podávání nejlepších výkonů na trati. Na modelový rok 2024 mají nové funkce a inovace nepochybně velký dopad a jsou v souladu s jejich stavební filozofií, které každému nabízejí možnost maximálně využít dostupný výkon s minimem úsilí, aby ze sebe mohli vždy vydat to nejlepší. Pojďme se proto podívat na všechny nové funkce a vlastnosti, které modely odlišují.

 

Motor - RR Racing 2T 300

Motor mnohonásobně ověnčeného modelu Brada Freemana, který vyhrál několik mistrovství světa, je známý v offroad kraji pro svůj točivý moment a lineární dodávku výkonu. Dokáže nabídnout vynikající progresivní výkon v celém rozsahu otáček a v případě potřeby poskytuje špičkový výkon. Se zavedením nové hlavy válců s dvěmi zapalovacími svíčkami jsou tyto vlastnosti ještě vylepšeny: dodávka je ještě lineárnější, a přestože se zvýšil maximální výkon, poslušnost motocyklu se zřetelně zlepšila. Tohoto výsledku bylo dosaženo díky dvěma zapalovacím svíčkám, které mají spoustu výhod:

  • Nabízejí zlepšené rozložení bodů vznícení paliva ve spalovací komoře, nižší spotřeba paliva, zvýšení účinnosti systému a dosažení a výrazně nižší hladina zbytků díky větší karburační stabilitě ve všech otáčkách motoru. To se promítá do hladšího doručení.
  • Rozsah použití motoru je dále rozšířen, protože má dostupný vyšší točivý moment a vyšší výkon.
  • Dvě zapalovací svíčky jsou řízeny dvěma zcela samostatnýmy elektrickýmy systémy. To znamená že pokud se jedna ze svíček zanese, motor bude stále schopen běžet, sice s nižší účinností, ale umožní dokončit závod nebo jízdu.

 

Motor - RR Racing 2T 125

Jak se opakovaně ukázalo, Beta věří v potenciál mladých lidí a tak se to opět rozhodl zdůraznit motocykly Racing MY24, kde nabízí nový motor pro malou "stopětadvacítku". Účelem tohoto zásahu bylo zvýšení výkonu dodávaný dvoutaktem 125 po celé výkonostní křivce, zesilující maximální vrchol koňských sil. Tento výsledek umožnil zcela nový válec se zcela novým portování a nový systém výfukové přívěry. Upraveno bylo ovládání výfukové přívěry, stejně jako kalibrace pružiny a regulace otevírání přívěry, aby byl motor reaktivnější, výkonný a plnokrevný, zvyšující výbušnost absolutního výkonu. Nový motor o objemu 125ccm má tedy výrazně větší rozsah použití než v minulosti, se zisky výkonu ve vysokých otáčkách bez ztráty točivého momentu v nižších otáčkách.

 

Rám

Pokud jde o odpružení, vidlice a zadní tlumič Kayaba je už standardním vybavením všech modelů RR Racing, přičemž hlavní inovace zahrnuje nový rám:

Rám: všechny nové modely RR Racing My 2024 (kromě 125 a 200) mají nový rám. Nosníky trubky řízení jsou větší než v minulosti (1 cm), zavedené v za účelem zajištění větší tuhosti kola, aby se snížila celková flexe. Co se týče jízdy, tak tohle se promítá do větší přesnosti při vjezdu do zatáček a během nich, kde to umožňuje větší tuhost a lepší přilnavost motocyklu ve stopě s lepší a přímější odezvou. Tato hlavní modifikace, již úspěšně používaná v soutěži oficiálním týmem, s sebou přináší sérii úprav v podpěrách, uložení motoru a tak dále, zavedených pro podporu nového rámu vlastnosti. Kromě výše uvedených úprav bylo upraveno uchycení stupaček a zadní brzdy, upraveno bylo také uložení motoru. Přesněji řečeno, držáky na stupačky jsou nyní dole užší, aby se zabránilo možnosti kontaktu se zemí při jízdě v hlubokých vyjetých kolejích. Držák brzdového válce byl na přepracován tak, aby v něm mohl být uložen nový Nissin brzdový válec.

Nissin: nový rám je nyní schopen pojmout nový, výkonnější brzdový válec Nissin. Tato součást představuje pokrok oproti předchozímu modelu a vyznačuje větší brzdnou silou (kromě 125 a 200). Balíček nových funkcí představených na RR Racing MY24 je završen vysokou úrovní komponentů spolu s precizními vlastnosti, které tyto modely odlišují od řady RR.

 

Kontrola trakce - 4T

Systém kontroly trakce, který lze kdykoli vypnout, je nyní základní funkcí všech 4T Endur, a proto se vyskytuje i u modelového roku 2024. Správa tohoto systému je přes obvyklé tlačítko na ovládacím panelu mezi krkem řízení a palivovou nádrží. Jako obvykle se z tohoto panelu ovládá funkce TC a funkce výběru mapy motoru - má dvě ovládací tlačítka a dvě samostatné indikační LED pro obě funkce.

 

Olejová směs

U dvoutaktní řady modelů RR Racing MY24 se společnost Beta rozhodla zůstat u svého výběru skoncovat s automatickým směšovačem, takže jejich závodní motocykly i nadále zůstavají lehké a v důsledku toho i hbité. Dvoutaktní motocykly RR Racing proto musí být tankovány "premix" (směs olej/benzín) – charakteristika podtrhující čistokrevnou závodní povahu této verze. Tyto motocykly ovšem stále mohou být vybaveny směšovačem oleje, který je k dispozici jako příslušenství od Bety v katalogu továrních dílů.

 

Odpružení (všechny modely)

• 48 mm Kayaba (KYB) AOS vidlice s uzavřenou cartridge: Eloxované vnitřní části a úpravy materiálů minimalizují kluzné tření, zatímco nastavitelná komprese a tlumení odskoku umožňuje každému jezdci najít dokonalé přizpůsobení nastavení. Betamotor inženýři překalibrovali vidlice, aby optimálně fungovaly s novým rámem.

• Zadní tlumič Kayaba (KYB) C46: Tlumič KYB lze považovat za zlatý standard na závodní scéně pokud jde o jeho schopnost absorbovat nerovnosti terénu, úroveň přenášené trakce vozidla a konzistence výkonu i při obzvláště náročném používání a jeho hydraulické nastavení lze plně přizpůsobit úpravou vnější komprese (jak vysoká, tak i nízká rychlost) a nastavení odskoku.

 

Závodní komponenty (všechny modely)
• Rychloupínací přední osa kola: okamžitě rozpoznatelná podle červeně eloxované uvolňovací páčky, tato komponenta je zásadní pro úsporu drahocenných sekund v závodě, když potřebujete vyměnit pneumatiku.
• Vyztužené chrániče rukou: nové chrániče rukou, navržené a vyrobené ve firmě Betamotor se vyznačují dvousložkovým materiálem formy, v červené a modré barvě, které nejen dávají motocyklu závodní vzhled, ale zároveň jsou mimořádně odolné i v tom nejdrsnějším terénu.
• Stupačky ze slitiny Ergal: pro zajištění maximální kontroly za všech okolností a bez ztráty kontaktu s motocyklem, modely RR Racing jsou vybaveny černými závodními stupačkami ergal s ocelovými kolíky, s velkou kontaktní plochou.
• Zadní řetězové kolo s eloxovaným hliníkovým jádrem a ocelovým ozubením od ZF SPROCKETS: prvotřídní výkon, lehkost a síla - perfektní mix všech vlastností.
• Speciální červené a modré závodní sedadlo: s protiskluzovým horním krytem a kapsou na dokumenty. Bezkonkurenční přilnavost, pohodlí a praktičnost.
• Eloxovaná černá řadicí páka a pedál zadní brzdy.
• Víčko plnicího hrdla převodového oleje, víčko plnicího hrdla motorového oleje a víčko olejového filtru z eloxovaného červeného hliníku.
• Napínače řetězu z červené slitiny ergal.
• Nová závodní grafika a červené a modré polepy kol.
 
Dostupné v polovině října i u všech našich dealerů.


arrow_upward